Dagtrainingen


1. Conflictoplossing en leiderschap

Ben je iemand die conflicten het liefst uit de weg gaat in de hoop dat ze zichzelf oplossen? Of ga je er voluit tegenaan, hoewel je uit ervaring weet dat je impulsieve aanpak soms contraproductief is? Krijg je moeilijk vat op je team, met de nodige spanningen, incidenten en personeelswissels tot gevolg? Ben jij het aanspreekpunt voor ontevreden klanten binnen de onderneming?

In deze korte training leer je latente conflicten te ontmijnen en bewust en systematisch om te gaan met de geschillen waarmee je geconfronteerd wordt, als leidinggevende binnen je team maar evengoed extern (met bijvoorbeeld opdrachtgevers, klanten of leveranciers). Je verwerft inzicht in je leiderschapsstijl en je spontane manier van conflicthantering en leert vanuit je sterktes en verbeterpunten systematisch geschillen in handen te nemen, onder controle te brengen en op te lossen.

Volgende topics komen aan bod:

  • Alternatieve geschiloplossing
  • Spontane of beredeneerde aanpak van een conflict
  • Vermijden van conflictescalatie 
  • Omgaan met emoties op de werkvloer
  • Leiderschap gebaseerd op belangen (interest based leadership)

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

 

Schrijf je nu in voor deze training.

2. Communiceren en overtuigen zonder improviseren

De tijd dat ‘communiceren’ synoniem stond voor ‘praten’ of ‘het goed kunnen uitleggen’, is lang voorbij. Effectief en efficiënt communiceren is immers zo veel meer dan dat, of het nu gaat over een salesgesprek, een onderhandeling of de communicatie met je team.

In deze korte training nemen we een aantal praktische tools en technieken onder de loupe om je boodschap doeltreffend voor te bereiden en je aanpak af te stemmen op je doelpubliek. Om je  gesprekspartner te overtuigen is bovendien inzicht in de beslissingsmechanismen die mensen bewust en (vooral) onbewust hanteren, cruciaal. Een goed begrip daarvan helpt om helder te communiceren, mét resultaat!

Volgende topics komen aan bod:

  • Inhoud vs. aanpak 
  • Feiten vs. assumpties
  • De informatiebalans: luisteren vs. praten vs. vragen stellen
  • Beïnvloeding vs. framing
  • Overtuigen via argumentatie vs. via redenering
  • Intuïtieve vs. rationele beslissingsprocessen

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

Schrijf je nu in voor deze training.

3. Strategisch Onderhandelen: maak het uzelf niet onnodig moeilijk!

Onderhandelen is dagelijkse kost voor elke ondernemer, zowel met klanten, leveranciers als met zakenpartners.  Maar ook binnen de eigen onderneming moet er voortdurend onderhandeld worden. Het goede nieuws is: onderhandelen is meer dan intuïtie, talent of louter ervaring. Onderhandelen kan je leren!

In deze korte training worden een aantal basistechnieken en concepten onder de aandacht gebracht die gegarandeerd het verschil maken bij een volgende onderhandeling. Geen grote theorieën maar praktische tips en tricks om je onderhandelingsresultaten te maximaliseren en je zelfvertrouwen te boosten! 

Volgende topics komen aan bod:

  • Verschillende onderhandelingsstijlen en hoe erop inspelen
  • Het belang van een belangenanalyse
  • De voorbereiding van een onderhandeling
  • Twee- of meerpartijenonderhandelingen met één of meerdere onderwerpen

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

Schrijf je nu in voor deze training.

4. Verkooptraining: de flow van een doelgericht salesgesprek en het belang van doorvragen

Een verkoopproces is een stappenplan om van je prospect een klant te maken. Het traject dient als houvast voor de verkoper om op het juiste moment de juiste stap te zetten. Ook voor de zogenaamde “geboren verkopers” die de verschillende fasen sneller van nature aanvoelen, biedt een gestructureerd verkoopproces een waardevol inzicht in de gebruikelijke aanpak en dient het als leidraad om dat proces continu te optimaliseren en zo een snellere groei te ontwikkelen.

Centraal daarbij staan de behoeften van je gesprekspartner: niet luisteren om te reageren maar om te begrijpen én een oplossing aan te reiken. Start dus niet met pitchen, maar stel de juiste vragen en luister echt. Doorvragen brengt namelijk de kernbehoeften van jouw prospect aan het licht.

 

Het verkoopproces:

  1. Het genereren van leads
  2. Leadkwalificatie: match of tijdverdrijf?
  3. Behoeften in kaart brengen
  4. Het onderbouwen van je pitch
  5. Omgaan met bezwaren
  6. Het ontdekken van verkoopssignalen
  7. Voorstel
  8. Closen van het verkoopsproces met een positief of negatief resultaat

Vergeet vooral de nazorg niet. Eén van de belangrijkste redenen waarom een klant naar de concurrent stapt is omdat hij na aankoop weinig of niets meer hoort van de verkoper. En laat een goede nazorg nu net de basis van een lange termijnrelatie zijn!

 

Tip: Bel de klant na een paar dagen op om te vragen of alles naar wens is en of hij tevreden is over je dienstverlening. Die belangstelling en extra fase van een verkoopgesprek wordt erg op prijs gesteld.

 

Wat heb je geleerd na het volgen van deze verkooptraining

  • Welke stappen je nodig hebt om vertrouwen te winnen
  • Hoe je commitment van de klant krijgt door z’n behoeften gestructureerd te analyseren
  • De beste manier om je voorstel te presenteren zodat het aanzet tot actie
  • De stappen die je moet zetten om met kritische vragen of bezwaren om te gaan

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

Schrijf je nu in voor deze training.

5. Bezwaren: rookgordijn of echt bezwaar? Ken het verschil! 

“Ik beslis daar niet alleen over”, “Ik heb geen interesse”, “Ik zal er nog eens over nadenken”, “Ik ben tevreden over mijn huidige leverancier”, “U bent te duur”

Als verkoper krijgt u al snel één van deze antwoorden. Hoe gaat u hier op – een positieve manier – mee om? Het correct opvangen van bezwaren start bij het inzicht dat er 2 soorten van bestaan: het echte bezwaar en het rookgordijn dat mensen ophangen om niet te moeten kopen, de aankoop uit te stellen en van je af te geraken. In deze interactieve training leer je heel concreet het verschil tussen beide te maken en de weerstand tijdens het verkoopproces om te buigen naar een “ja”!

 

Volgende topics komen aan bod:

  • Waarom klanten “nee” zeggen?
  • Hoe zorg je dat de klant metéén “ja” zegt?
  • Soorten “nee” en hoe ze in 4 stappen goed beantwoorden
  • Weerstand tegen een afspraak
  • Weerstand tegen jouw voorstel

TIP: Tijdens deze interactieve workshop kan je je eigen cases aanbrengen. Breng 5 van jouw meest voorkomende weerstanden mee. Samen weerleggen we jouw cases.  

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

 

Schrijf je nu in voor deze training.

6. Het belang van storytelling

“Met storytelling verkoop je geen product. Je verkoopt je merk, een idee, kennis of een reputatie.”

Storytelling is een andere manier om je als ondernemer op de kaart te zetten of je bedrijf voor te stellen. Een manier om te connecteren. Merkverhalen activeren emoties en communiceren waarden. Je merkverhaal is een compleet beeld van verschillende elementen, van websiteteksten, sociale media, tot traditionele advertenties. Het is de manier waarop je merk zich presenteert aan de wereld en de manier waarop het publiek je waarneemt.  Het maakt niet uit of het nu gaat over een geschreven tekst, een filmpje of een speech. Connecteren is de essentie van elke storytelling. Hoe meer herkenning, hoe meer connectie.

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

 

Schrijf je nu in voor deze training.

7. Telefonisch prospecteren: waarom en hoe? 

Nieuwe klanten werven, het is noodzakelijk voor elk bedrijf, en niemand die het graag doet.  En al helemaal niet per telefoon. Je weet niet hoe je best een gesprek start. Je hebt geen pitch voorbereid. Je weet op een bepaald moment niet meer wat je moet zeggen. Je maakt geen onderscheid tussen bellen om een afspraak te maken of bellen om je product te verkopen. Of is jouw uitstelgedrag er helemaal over? Dan is deze training op jouw maat geschreven!

Tijdens deze interactieve prospectieopleiding leer je drempels te overwinnen en het maximale uit een gesprek te halen zonder je vroegtijdig te laten afschepen. Je krijgt concrete tips om een prospectiegesprek in goede banen te leiden en zo de klant te overtuigen om een kwalitatieve afspraak vast te leggen.

 

Wat na deze training?

  • je zelfvertrouwen krijgt een boost
  • je telefonisch script is uitgewerkt
  • je kent de volgorde van een belactie


TIP: Tijdens deze interactieve workshop kan je je eigen call cases aanbrengen. Breng 5 van jouw ‘most wanted prospects’ mee. Samen bellen we case per case.

 

Prijs: 795 € (excl. BTW) – 30% indien KMO-portefeuille

Prijs in company: op aanvraag

 

Schrijf je nu in voor deze training.

error: Content is protected !!